Servicemål for kundeservice

Henvendelser til kundeservice kan afleveres via vores website kundeservice.dbc.dk døgnet rundt.

Desuden er der åbent for henvendelser via telefon 44867711 mandag-fredag 8.30-15.30.

Vi behandler fejl og driftproblemer så hurtigt som muligt i overensstemmelse med servicemål for produkter og services.

Henvendelser vedr. brugersupport og abonnementsforhold besvares normalt inden for 1-2 arbejdsdage.

Servicemål for produkter og services 

Produkter og services er normalt tilgængelige døgnet rundt.

For bibliotek.dk er primær driftstid hver dag året rundt kl. 8-22.

For øvrige produkter og services er primær driftstid:

Mandag til fredag kl. 8-20 (8-19 i perioden 2.5.-30.9.).
Lørdag kl. 10-16 (10-14 i perioden 1.4.-30.9.).
Søndage kl. 11-15 (kun i perioden 1.10-31.3.).
Dog ikke på helligdage, påskelørdag, 24.12 og 31.12.
Grundlovsdag og 1. maj er der overvågning fra 9-16.

Helligdage, påskelørdag, 24.12 og 31.12 indgår ikke i den primære driftstid.
Grundlovsdag og 1. maj er der begrænset primær driftstid kl. 9-16.

Uden for primær driftstid kan produkter og services lukkes fx for opgradering.
Vi annoncerer normalt sådanne lukninger på relevante mailinglister og på kundeservice.dbc.dk.

Servicevinduer  

Vedligeholdelse af DBC’s systemer udføres mellem kl. 22 og kl. 8 eller ved kortvarige stop i dagtimerne, hvor bibliotekernes personale har mulighed for at rette op på eventuelle bi-effekter på bibliotekernes lokale systemer. I sjældne tilfælde kan der forekomme vedligeholdelsesopgaver, som medfører utilgængelighed, der strækker sig ind over den aftalte driftstid.

De planlagte vedligeholdelsesopgaver annonceres via DBC’s forskellige mailinglister og via opslag her på kundeservice.dbc.dk.